وصف
الصوت |
وصف
الصورة |
م |
الموسيقى |
المؤثرات |
الحوار |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
مشهد ( 85 )
ليل / داخلى غرفة نوم سلطان
|
|
|
|
سلطان : إقفلى الشيش يارئيفة
الأم : حاضر . |
لقطة متوسطة
M. S. لسلطان يدخل
الغرفة ووراءه رئيفة وتتابع الكاميرا رئيفة
Pan Left وهى تذهب ناحية
النافذة وتغلقها
قطع Cut |
542 |
|
|
|
لقطة متوسطة قريبةM.
Close up من زاوية
مرتفعة High Angle لوجه سلطان نائم ويغمض عينيه
قطع Cut . |
543 |
|
|
|
مشهد ( 86 )
ليل / خارجى شارع الهرم
|
|
|
صوت فرملة شديدة
|
الراكبة :
الهرم ياسطى الله
يسترك
|
لقطة كبيرة
L. S. للشارع والسيارة
الأجرة ويقف لأحد الركاب
قطع Cut |
544 |
|
|
حسن
: إركبى |
لقطة متوسط
M. S. لحسن من الزاوية
العكسية ينظر ناحية الكاميرا
قطع
Cut |
545 |
|
صوت فتح وغلق الباب
|
|
لقطة امريكية
American shot للسيارة من
الخلف وتركب الراكبة السيارة وينطلق حسن
قطع Cut |
546 |
|
تغيير العداد
|
|
لقطة متوسطة قريبة
M. Close up ليد حسن
تغير العداد
قطع Cut |
547 |
|
|
حسن
: الباقى !
السيدة 1
: خللى الباقى علشانك
الفتاة : المعادى ياسطى ؟
حسن : لأ .
الفتاة : معلش عشان متأخرة .
حسن : طب على الشارع بسَ .
الفتاة : OK |
لقطة كبيرة
L . S. للشارع وتدخل
السيارة الأجرة الكادر وتقف ثم تنزل السيدة . وتركب سيده أخرى .
ثم يركب رجلان
قطع Cut |
548 |
|
|
|
لقطة متوسطة
M. S. لحسن يلتفت
ناحية الفتاة
قطع Cut |
549 |
|
|
الفتاة : معلش دول ولاد خالتى . |
لقطة متوسطة قريبةM.
Close up للفتاة
قطع Cut |
550 |
|
صوت العداد
|
|
لقطة متوسطةM.
S. لحسن ينظر حوله
وتتحرك الكاميرا ناحية العداد لتتابع يده Pan
Right وهى تغير العداد
قطع Cut |
551 |
|
|
رجل 1
: بأقولك آيه ماتسلفنى
عربيتك نص ساعة . |
لقطة كبيرةL.
S. لحسن بروفيل فى
مقدمة الكادر وأحد الرجلين فى خلفية الكادر .
قطع Cut
|
552 |
|
|
الفتاة
: ده فاكر إنك بتهزر . |
لقطة متوسطة
M . S. للفتاة تنظر
أمامها .
قطع Cut |
553 |
|
|
رجل 1
: لأ بأتكلم جد
محتاجينها فى مشوار صغير . |
لقطة متوسطة للرجل1
M. S.
قطع Cut |
554 |
|
صوت فرملة
شديدة |
|
لقطة كبيرة
L. S. من زاوية مرتفعةHigh
Angle للسيارة وهى تلتفت فجأة وتفرمل
قطع Cut |
555 |
|
|
حسن
: إتفضلوا بقى إنزلوا هنا وكفاية عليكوا كده . |
لقطة متوسطة
M. S. لحسن
قطع Cut
|
556 |
|
|
|
لقطة متوسطة كبيرة
M. L. S. من زاوية
منخفضة Low Angle للسيارة وينزل منها الرجل الجالس فى الخلف
قطع Cut
|
557 |
|
|
|
لقطة قريبة
Close up ليد حسن تمتد
لتابلوه السيارة وتدخل يد وتضربه
قطع Cut
|
558 |
|
|
الفتاة :
إنزل بالذوق أحسن لك
|
لقطة متوسطة
M. S. لحسن يمسك يده
وتضع الفتاة فى رقبته من الخلف مسدساً
قطع Cut
|
559 |
|
صوت غلق الباب
|
|
لقطة متوسطة كبيرة
M. L. S. الكاميرا
محمولة Hand Camera للسيارة
من الخارج وحسن يضرب المسدس و الرجل الجالس بجواره ويفتح الباب
ويخرج ليضرب الرجل الواقف خارج السيارة ثم يغلق الباب فى وجه
الرجل الجالس عندما يتحرك ناحية الباب
قطع Cut |
560 |
|
|
|
لقطة كبيرة
L. S. الكاميرا محمولة
Hand Camera لحسن فى عمق الكادر أمام السيارة ويدخل الرجل ليضربه ويمسكه حسن
من الجاكيت ويلكمه ويلقيه على السيارة
قطع Cut
|
561 |
|
|
حسن
: آه . |
لقطة متوسطةM
. S. لساقى حسن
ويضربه الرجل فيهما .
قطع Cut
|
562 |
|
|
|
لقطة أمريكية
American Shot للرجل وهو يمسك
حسن من وسطه ويدفعه ناحية السيارة
قطع Cut
|
563 |
|
|
|
لقطة متوسطة قريبة لرأس حسن
وهى تصطدم بجانب السيارة
قطع Cut |
564 |
|
صوت محرك السيارة
|
|
لقطة متوسطة M.
S. للرجل
الراقد فى المقعد الأمامى بالسيارة يعتدل ويتحرك ناحية عجلة
القيادة ويدير السيارة
قطع Cut
|
565 |
|
صوت اللكمات
|
|
لقطة أمريكية
American Shot الكاميرا
محمولة Hand Camera لحسن بين الرجلين وفى خلفية الكادر السيارة تبتعد
عن الكاميرا بينما يقوم الرجلان بلكمه .
قطع Cut
|
566 |
|
|
|
لقطة أمريكية
American Shot من زاوية
مرتفعة High Angle والكاميرا محمولة
Hand Camera
قطع لحسن يتحرك يمين كادر ويسقط على الرجل لاذى يمين كادر ويقوم
بلكمه فى وجهه
قطع Cut |
567 |
|
|
|
لقطة متوسطةM.
S. لحسن ينظر يمين
كادر ووجهه ملىء بالدماء ز ويلكمه الرجل الأخر فى وجهه مرتين
قطع Cut
|
568 |
|
|
|
لقطة امريكيةAmerican
Shot لحسن ظهره
للكاميرا والرجل يلكمه فى بطنه
قطع Cut
|
569 |
|
|
|
لقطة متوسطة
M. S. لبطن حسن وهى
تتلقى اللكمة
قطع Cut |
570 |
|
صوت غلق
الباب وصوت محرك السيارة عالى |
حسن
: ياولاد الكلب . |
لقطة متوسطة كبيرة
M. L. S. لحسن
منحنى وعلى يمينه ويساره الرجلان وتقترب السيارة ناحية الكاميرا
ويجرى الرجلان ناحية السيارة ويركباها وتنطلق مبتعدة عن الكاميرا
وحسن على الأرض وتنزل الكاميرا معه لأسفلTilt
Down ثم ترتفع معه Tilt
up وهو يحاول
الوقوف .
قطع Cut
|
571 |
|
|
|
مشهد ( 86 )
ليل داخلى مكتب الضابط بقسم البوليس
|
|
|
صوت الورق
|
|
لقطة قريبةClose
up لصور مشتبه فيهم
فى ملف الشرطة
قطع Cut |
572 |
|
|
الضابط
: دى كل صور المسجلين عندنا .
حسن : اللى ضربونى شكلهم مش سوابق دول ولاد ناس عاديين جداً
الضابط : سيجارة . ! لو شفتهم هاتقدر تتعرف عليهم |
لقطة كبيرة من زاوية مرتفعة
لحسن يجلس أمام مكتب الضابط ويتحرك الضابط بالملف ناحية دولاب
يمين كادر فى العمق .
قطع Cut
|
573 |
|
|
حسن
: أطلعهم ولو فى وسط مليون . |
لقطة متوسطة قريبة
M. Close up لحسن و
الضابط يشعل له السيجارة
قطع Cut
|
574 |
|
|
|
مشهد ( 87 )
ليل / داخلى منزل حسن
|
|
|
صوت جرس الباب
|
حسن : مين ؟
صوت حسن : إفتحى . |
لقطة أمريكيةAmerican
Shot لميرفت نائمة
فى السرير وتستيقظ وترتفع الكاميرا tilt
up وتتجه ناحية باب الغرفة
ومعها الكاميرا يساراً Pan Left .
قطع Cut |
575 |
|
|
حسن :
إفتحى انا حسن
ميرفت : حسن ! أمال فين ... إيه ده مالك ياحسن .... حسن ! |
لقطة متوسطة
M .S. لميرفت تعبر
الكاميرا وتتابعها يساراًPan Left وهى تفتح الباب ويعبر حسن أمامها
متجهاً ناحية الغرفة .
قطع Cut
|
576 |
|
|
|
مشهد ( 88 )
ليل / داخلى غرفة النوم
|
|
|
|
ميرفت :
مالك ياحسن ! آيه اللى
حصل ! |
لقطة كبيرة
L . S . لحسن من زاوية
مرتفعة High Angle وهو نائم فوق السرير وتدخل ميرفت من يسار الكادر وتجلس
بجواره
قطع Cut
|
577 |
|
|
|
لقطة متوسطة
M .S. لوجه حسن شبه
غائب عن الوعى ينظر يسار كادر .
قطع Cut |
578 |
|
صوت سرينة
|
|
لقطة متوسطة
M. S. لوجه ميرفت ينظر
يمين كادر وتتكلم بدن صوت
قطع Cut
|
579 |
|
|
|
|
|