م |
وصف الصورة |
وصف
الصوت |
|
|
الحوار |
المؤثرات
|
الموسيقى |
400 |
لقطة متوسطة(
Medium Shot (MS لقناوى وهو يسير نحو الكاميرا ليضرب القطة بالعصا قطع
Cut |
|
|
|
401 |
لقطة متوسطة(
Medium Shot (MS للقطة وهى تجرى وتخرج من شمال الكادر قطع
Cut |
|
|
402 |
لقطة قريبة جداً Big
Close up
لعين قناوى
قطع
Cut |
|
|
403 |
لقطة قريبة جداً Big
Close up
لعين القطة
قطع
Cut |
|
|
404 |
لقطة متوسطة(
Medium Shot (MS للقطة وهى تجرى وتخرج من شمال الكادر قطع
Cut |
|
|
405 |
لقطة قريبة جداً Big
Close up
لعين قناوى وانفه
قطع
Cut |
|
|
406 |
لقطة متوسطه كبيرة Medium Long Shot
لقناوى وهو يدخل من شمال الكادر ويستند على الحائط ثم يتجه نحو شمال الكادر
والكاميرا معه
pan left ويضرب بالعصا بطريقة هستيرية
جدران الكشك والأشياء التى توجد بداخل الكشك ثم يأخذ السكين ويتجه إلى يمين
الكادر والكاميرا معه pan
right ويقطع الصور المعلقة ويتقدم إلى مقدمه الكادر ويتحول إلى لقطة
متوسطة
Medium Shot
قطع
Cut |
قناوى : أنا هاوريكى أنا هأدبك |
صوت سقوط الجردل وصوت خبط |
407 |
لقطة قريبة Close up
لوجه القطة
قطع
Cut |
|
|
408 |
لقطة
متوسطة
Medium Shot لقناوى وهو يقطع الصور بالسكين
قطع
Cut |
|
|
409 |
مشهد (45)
ليل / داخلى
سلم النفق
لقطة متوسطه كبيرة Medium Long Shot
وتدخل هنومه من يمين
الكادر وتنزل السلم من يمين الكادر وهى
تسقط من أسفل شمال الكادر
قطع
Cut |
|
صوت اقدامها |
|
410 |
مشهد (46)
ليل / داخلى
محطة مصر من الداخل
لقطة متوسطه كبيرة Medium Long Shot
لأبو سريع وعم مدبولى وهم يتحدثون ثم تدخل
البنت الصغيرة من عمق الكادر
قطع
Cut
|
عم مدبولى
: أنا يا ابنى الفار بيلعب فى عبي الواد قناوى حالته
متسرش ما تقول عنده وش
أبو سريع :
أنا برده ماعجبنيش ساعة ما قال لى خد اشحن صندوق هنومه
عم مدبولى :صندوق هنومه
البنت الصغيرة
: يالا يا أبوسريع الصندوق اهه
|
|
|
411 |
لقطة متوسطة قريبة
Medium
.Close لأبو سريع وهو ينظر يمين الكادر باتجاه البنت
ونسمع صوت البنت من خارج الكادر
قطع
Cut
|
البنت : يالا قوام لحسن
القطر قرب يقوم
|
|
|
412 |
لقطة متوسطة قريبة
Medium
.Close للبنت وهى واقفه تمسك بالصندوق ونسمع صوت أبو
سريع من خارج الكادر وهى ترد عليه
قطع
Cut
|
أبو سريع : هنومه فين
البنت
: بتدور على الجردل بتاعها
|
|
|
413 |
لقطة متوسطه كبيرة Medium Long Shot
لأبو سريع وهو ينظر للبنت الصغيرة وتكون
هى
خلفية Full rear للكاميرا فى مقدمة
الكادر وأبوسريع مواجهة Full Front Face
للكاميرا ويهم بالخروج
فيلتفت لها ثم يخرج من عمق الكادر شمال
يدخل عم مدبولى من أسفل شمال الكادر
قطع
Cut |
البنت
الصغيرة: رايح فين
عم مدبولى : نبه يا بنتي يالا اندهيلى هنومه
قوامك
البنت الصغيرة : قولولى بقى هو أنا ايه
|
|
|
414 |
لقطه عامة(
Very Long Shot (VLS للمحطة أمام كشك عم مدبولى
والبنت تخرج من يمين الكادر وعم مدبولى يقف والكاميرا
high angle وتظهر فى أعلى يمين مقدمه الكادر ساعة تشير عقاربها على
الساعة السادسة الا خمس دقائق
قطع
Cut
|
البنت
الصغيرة: هو انا ايه مرسال نبه روحي نبه تعإلى
عم مدبولى : يا بنت اسمعي الكلام علشان خاطري
روحي اندهي هنومه
|
|
|
415 |
مشهد (47)
ليل / داخلى
رصيف القطارات
لقطة متوسطه كبيرة Medium Long Shot
لخيال على الارض
يتحرك بسرعة ثم تتحرك الكاميراTilt
up ويظهر أبو سريع صاحب الخيال مع
دخوله من يمين الكادر والكاميرا معه
pan left
وتقف عند أبو جابر وجاد الله ويخرج هم من
شمال الكادر ويجلس جاد الله على الترابيزة اما أبوجابر ويضع يدة على حذائه
قطع
Cut |
أبو جابر
: خلاص أبو سريع بقى بيهمك قوى
جادالله :
خليك حدق امال
أبو جابر
: طب ما تنورنا
جادالله :
سيبنى اشتغل مسيرة يقع
|
صوت
صفارة قطار |
|
416 |
لقطة
متوسطة
Medium Shot لقدم جاد الله وهو يضع يدة عليها ويكتشف الدم
قطع
Cut |
جادالله :
ايه ده دم من صندوق أبو سريع
|
|
417 |
لقطة متوسطه كبيرة Medium Long Shot
لأبو جابر وجاد الله وهم جالسون
ونسمع صوت أبوسريع فيقوم جاد الله ومعه الكاميرا
pan left
قطع
Cut |
صوت أبو سريع من خارج الكادر : مين
اللى عمل كدة
مش قناوى قناوى |
|
418 |
لقطة متوسطه كبيرة Medium Long Shot
لأبو سريع
وبعض الشيالين وهم جالسون على الأرض وبينهم حلاوتهم ويتحدث أبو سريع
ويخرج من يمين مقدمه الكادر ويتحرك شيال ويخرج يمين الكادر ويتحرك القطار
ويركب فيه شيال وتبقى حلاوتهم ممددة على الأرض ومعها اثنين من
الشيالين
قطع
Cut |
أبو سريع : اطلبوا لها
الإسعاف حالا
شيال :
طيب حاضر
|
|
|
419 |
لقطة متوسطه كبيرة Medium Long Shot
لأبو سريع وهو يخرج من يمين الكادر
والكاميرا معه
pan right وتقف
عند أبو جابر وجاد الله
قطع
Cut |
|
صوت أقدام |
|