م |
وصف الصورة |
وصف
الصوت |
|
|
الحوار |
المؤثرات
|
الموسيقى |
449 |
مشهد (55)
ليل / داخلى
رصيف القطارات
لقطة متوسطه Medium Shot
لهنومه وهى جالسة على باب القطار وهو يسير
وهى خلفية Full rear للكاميرا
وتتحدث ثم تلتفت وتجلس على الباب وتصبح
بروفيل side
angle للكاميرا
قطع
Cut |
هنومه: اه أعوز بالله ايوه كده الدنيا طرت
شويه يا ساتر
|
صوت قطار |
|
450 |
لقطة متوسطه Medium Shot
على قناوى وهو واقف
قطع
Cut |
|
|
451 |
لقطة متوسطه Medium Shot
لهنومه وهى جالسة على باب القطار
بروفيل side
angle للكاميرا وتلتفت
قطع
Cut |
هنومه: مالك
|
|
|
452 |
لقطة متوسطه Medium Shot
على قناوى وهو واقف
ويتحدث
إلى هنومه ثم ترد عليه
ثم يتحرك إلى يمين الكادر والكاميرا معه pan
right
ويتحدثون
ثم تقف على حرف الباب وتمسك باليد وتتأرجح وتخرج من شمال الكادر
وتعود ثانية ويضحكون
قطع
Cut |
قناوى : انت ماسافرتيش ليه
هنومه: وها أسافر أروح فين
قناوى : طب بكرة بقى نرجع البلد
هنومه : ( وهى تغنى ) واحنا بكرة هانتجوز
قناوى : ونبعد
عن الزيطة دى كلها
هنومه : عارف المحطة حاتوحشنى قوى
بس أحسن
|
|
موسيقى
|
453 |
لقطة متوسطة قريبة
Medium
.Close لقناوى
وهو يضحك
قطع
Cut |
|
|
454 |
لقطة متوسطه Medium Shot
لهنومه وهى واقفه على سلم باب القطار
وتمسك باليد وتتأرجح فى خلفية الكادر وفى المقدمة يجلس قناوى خلفية Full rear
قطع
Cut |
|
|
455 |
لقطة متوسطة قريبة
Medium
.Close لقناوى
وهو يضحك
قطع
Cut |
قناوى : فرحانة
يا هنومه
|
|
456 |
لقطة متوسطه Medium Shot
لهنومه وهى واقفه على سلم باب القطار
وتمسك باليد وتتأرجح فى خلفية الكادر وفى المقدمة يجلس قناوى وينظر لها وهو
خلفيةFull rear
قطع
Cut |
هنومه : عقبالك انت كمان لما تلاقى بنت
الحلال إلى تريح قلبك |
|
|
457 |
لقطة متوسطة قريبة
Medium
.Close لقناوى
فى وجوم
قطع
Cut |
|
|
|
458 |
لقطة قريبة جداً Big
Close up
لعين قناوى
قطع
Cut |
|
|
|
459 |
لقطة متوسطه Medium Shot
لهنومه وهى واقفه على سلم باب القطار
وتمسك باليد وتتأرجح فى خلفية الكادر وفى المقدمة يجلس قناوى وينظر لها وهو
خلفيةFull rear
قطع
Cut |
هنومه : عارف أنا لميت كل العزال بتاعى فاضل
الجردل أبوسريع قالي انه راح
|
|
|
460 |
لقطة متوسطة قريبة
Medium
.Close لقناوى
يقاطعها و يتحدث بسرعة
قطع
Cut
|
قناوى : أبو سريع قتل حلاوتهم
هنومه: ايه بتقول ايه انت
قناوى : عاوز يلهف القرشين اللى حوشتيهم
|
|
|
461 |
لقطة وجهة نظر Over Shoulder Shot وقناوى
خلفية Full
rear للكاميرا فى مقدمه الكادر شمال وهنومه مواجهه Full Front Face
للكاميرا فى يمين الكادر ثم يقف قناوى ولا يظهر الا ارجله ويده
ثم يتحرك نحو يمين الكادر ويتحدث ويخرج السكين ويلوح بها
فتمسك يده تلاطفه وتقف ومعها الكاميرا Tilt up
ثم تقف وتلتفت به ثم تدفعه على الأرض
قطع
Cut |
هنومه: انت يا واد أتجنيت
قناوى : لكن أنا مش هاخليه يقرب لك
هنومه : ايه ده بيحبنى و هيتجوزنى
قناوى : لا
ده أنا اقتله أحسن وأقتلك انت
هنومه : هيه بقى كده انت بتغير عليا يا قناوى
هه هه |
|
|
462 |
مشهد (56)
ليل / خارجى
قضبان القطار
لقطة متوسطه كبيرة Medium Long Shot
لملاحظ المحطة وهو يهبط من قطار و
يسير نحو يمين الكادر والكاميرا معه
pan
right وهو ممسك بفانوس يشاور به للقطار
قطع
Cut |
|
صوت قطار |
|
463 |
مشهد (57)
ليل / داخلى
عربة القطار
لقطة كبيرة( Long Shot ( LS لهنومه وهى تدخل
من يمين الكادر تجرى فى ممر العربة ويجرى خلفا قناوى الذى دخل من يمين
الكادر أيضا وهو يحمل السكين ويلوح بها
قطع
Cut |
صوت مذيع
المحطة : ابتعدوا عن منطقة المناورة |
صوت بكاء وأنفاس هنومه |
|
464 |
لقطة كبيرة( Long Shot ( LS لهنومه وهى تدخل
من يمين الكادر تجرى فى ممر العربة وتحاول فتح باب كابينة
قطع
Cut |
مجرم يحمل سكين
على رجال الأمن |
صوت بكاء
وأنفاس هنومه |
465 |
لقطة متوسطه Medium Shot
لهنومه وهى تحاول فتح الباب ثم تفتحة وهى
تتلفت حولها بفزع وتدخل وتغلق الباب
قطع
Cut |
فى المنطقة
الاتجاه إلى منطقه المناورة |
صوت بكاء
وأنفاس هنومه |
466 |
لقطة كبيرة( Long Shot ( LS لقناوى وهو يدخل من يمين الكادر
ويمشى يفتش بين الكبائن فى ممر العربة
قطع
Cut |
فى المنطقة
الاتجاه إلى منطقه المناورة |
|
467 |
لقطة متوسطه كبيرة Medium Long Shot
لقناوى وهو يهم بمغادرة القطار فيرى أبو سريع والعسكري يجرون باتجاه القطار
فيلتفت فيختبئ فى ظلمه شباك ومعه والكاميرا
pan
right ويتحول المشهد إلى
لقطة متوسطة قريبة
Medium
.Close لقناوى
وعليه تأثيرات إضاءة من الشباك
قطع
Cut |
|
|
468 |
لقطة متوسطه Medium Shot
لأبوسريع وهو يصعد بظهره إلى العربة وهو مواجهه للكاميرا Full Front Face
والكاميرا معه Tilt up
ثم يلتفت ويخرج يمين الكادر داخل العربة
والكاميرا Zoom in ويظهر خيال قناوى مع خروجه يتحرك من شمال الكادر
قطع
Cut |
أبوسريع : اسبقوني
وحصالونى من الناحية الثانية
هنومه هنومه هنومه |
|
469 |
لقطة متوسطه Medium Shot
لهنومه وهى تحاول فتح النافذة ثم تسمع صوت
أبو سريع فتتجه ناحية الباب وهى تصرخ ومعها الكاميرا
Pan leftحتى
الباب وتحاول فتحه
قطع
Cut |
أبوسريع:
هنومه هنومه
هنومه : أبوسريع أبوسريع أبوسريع
|
|
|
470 |
لقطة متوسطه Medium Shot
لهنومه وهى تحاول فتح الباب بكل قوتها ثم
تفتحه فيظهر قناوى ويدفعها
قطع
Cut |
اهنومه : اة
|
|
|
471 |
لقطة قريبة Close up
لهنومه وهى تصرخ وتضع يدها على عنقها بفزع قطع
Cut |
|
|
472 |
للقطة متوسطه Medium Shot
لقناوى ويدفعها بيده فيخرجها من الكادر بعنف قطع
Cut |
|
|
473 |
للقطة متوسطه Medium Shot
يدفعها فيه ويدخل الكادر بعدها ويضع يده على فمها ليمنعها من الصراخ
وهو يحمل السكين ويهجم عليها ويخرجان من شمال الكادر وتثبت الكاميرا على
خارج النافذة ويتحول المشهد إلى لقطة كبيرة( Long Shot ( LS
فنجد الضابط وأبوسريع والعساكر يجرون عكس اتجاه الكاميرا خلفية
Full rear ثم يعودون مواجهه للكاميرا Full Front Face
للكاميرا ويخرجون يمين الكادر
قطع
Cut |
|
|
474 |
للقطة متوسطه Medium Shot
لهنومه وهى تقاوم قناوى ويتحركان من شمال الكادر إلى يمينه ثم تعضه فيصرخ
وتخرج من شمال الكادر قطع
Cut |
|
|
475 |
مشهد (58)
ليل / خارجى
قضبان السكة الحديد
لقطة متوسطه كبيرة Medium Long Shot
لهنومه وهى تقفز من مؤخرة القطار ويقفز خلفها قناوى ويهجم عليها ويسقطون
على القضيب ويتدحرجون على القضيب وفى يده السكين
قطع
Cut |
|
|
476 |
لقطة متوسطه Medium Shot
لهما وهما يتدحرجان على القضيب حتى يخرجوا
من شمال الكادر ويتحرك القضبان ليغلق
قطع
Cut |
|
|