م |
وصف الصورة |
وصف
الصوت |
|
|
الحوار |
المؤثرات
|
الموسيقى |
477 |
لقطة متوسطه Medium Shot
لهنومه وقناوى جالس ممسك بها على قضبان
القطار وتظهر السكين
قطع
Cut |
|
|
|
478 |
لقطة متوسطه Medium Shotلسائق
القطار ومساعدة وهو ينظر من الشباك
قطع
Cut |
|
|
|
479 |
لقطة متوسطه Medium Shot
لعربه قطار واقفة والكاميرا
Low angle
قطع
Cut |
|
|
|
480 |
لقطة متوسطه Medium Shot
على مفصلات القطار وهى تبداء بالدفع
قطع
Cut |
|
|
|
481 |
لقطة متوسطه Medium Shot
على عربه القطار التى خرجت منها هنومه وهى
تتحرك نحو الكاميرا
قطع
Cut |
|
|
|
482 |
لقطة متوسطه Medium Shot
لهنومه وقناوى جالس ممسك بها على قضبان
القطار وهم
خلفية Full rear
للكاميرا والقطار يتقدم ناحيتهم
قطع
Cut |
|
|
|
483 |
لقطة كبيرة Long Shot
لأبو سريع فى مقدمه الكادر وخلفة الناس وملاحظ المحطة ويلتفت ويبان عليه
الذعر
قطع
Cut |
|
|
|
484 |
لقطة كبيرة Long Shot
لهنومه وقناوى وهم مستلقين على قضبان القطار فى خلفية الكادر
قطع
Cut |
|
|
|
485 |
لقطة كبيرة Long Shot
لأبو سريع فى مقدمه الكادر ويلتفت للملاحظ خلفية
Full rear ويصرخ فيه والملاحظ يشاور بالفانوس
قطع
Cut |
أبوسريع:
وقف ياعم وقف ياعم القطر ها يفرمهم وقف ياعم |
|
|
486 |
لقطة كبيرة Long Shot
لهنومه وقناوى وهم مستلقين على قضبان القطار فى خلفية الكادر والقطار يتقدم
من يمين الكادر نحوهم
قطع
Cut |
|
|
|
487 |
لقطة متوسطه Medium Shotلسائق
القطار ومساعدة وهم يحركون أدوات فى كابينة القيادة
قطع
Cut |
|
|
|
488 |
لقطة متوسطه Medium Shotلعجل
القطار وهو يسير والدخان يتصاعد
قطع
Cut |
|
|
|
489 |
لقطة متوسطه كبيرة Medium Long Shot
للقطار وهو يتوقف فى يمين الكادر ويظهر فى شمال الكادر قناوى يرفع رأسه وهو هنومه
مستلقية على وجهها على القضيب وتصلت عليه إضاءة من شمال الكادر ومن عمق الكادر
قطع
Cut |
أبوسريع:وقف
خلاص |
|
|
490 |
لقطة متوسطة قريبة
Medium
.Close لقناوى
وهو مواجهه للكاميرا Full Front Face
ومنتصف وجهه مغطى بالدماء ويضاء من حوله كشافات ويصبح وجهه محاط
بدخان ابيض
قطع
Cut |
|
|
491 |
لقطة كبيرة Long Shot
لأبو سريع وهو يدخل من شمال الكادر ويتحرك بين العساكر والناس ويتحرك
وتتبعه الكاميرا على شاريوه ويخرج يمين الكادر
قطع
Cut |
|
|
492 |
لقطة متوسطة قريبة
Medium
.Close يدخل
فيه أبو سريع من شمال الكادر
وهو مواجهه للكاميرا Full Front Face وينظر
يمين الكادر ثم يخرج من اليمين
قطع
Cut |
|
|
493 |
لقطة كبيرة Long Shot
لرجال مستشفى المجانين وعم مدبولى يتقدمون من عمق الكادر حتى الضابط
المتوقف يمين و شمال الكادر وفى الشمال كشاف نور ثم يطفئ ويتحدث الدكتور
وعم مدبولى مع الضابط ثم يدخل أبوسريع مندفع من يمين الكادر ويوقفوه
قطع
Cut |
|
|
494 |
لقطة كبيرة Long Shot
لقناوى وهنومه وهم على القضبان فى عمق الكادر والكاميرا
High angle والناس تحوط بالكادر من كل جانب
قطع
Cut |
|
|
|
495 |
لقطة متوسطه Medium Shot
لراس هنومه على القضبان والسكين على
رقبتها وصوت قناوى يهدد
قطع
Cut |
قناوى:
لوحد قرب لنا
ها قتلها |
|
|
496 |
لقطة متوسطه Medium Shot
لصديقات هنومه البائعات وهم يدخلون من
يمين الكادر تحت قطار متوقف ويجلسون
قطع
Cut |
قناوى:
ماتسيبونا لوحدنا بقى |
|
|
497 |
لقطة متوسطه Medium Shot
للدكتور وعم مدبولى وأبوسريع والدكتور
يتحدث
ثم يربت عم مدبولى على كتف أبو سريع ثم يخرج من يمين الكادر
قطع
Cut |
الدكتور:
سيبوا عم مدبولى يروح له وأنا فهمته ها يتعامل معاه ازاى روح له |
|
|
498 |
لقطة متوسطه كبيرة Medium Long Shot
لهنومه وقناوى وهم فى نفس الوضع السابق على القضبان ويكونوا فى عمق يمين
الكادر ويدخل عم مدبولى من مقدمه شمال الكادر ويتقدم إليهم والكاميرا
High angle
قطع
Cut |
عم مدبولى:
قناوى رد عليا ده انا أبوك مدبولى |
|
|
499 |
لقطة كبيرة Long Shot
لعم مدبولى وهو فى مقدمه الكادر و يتقدم هو مواجهه للكاميرا Full Front Face
قطع
Cut |
عم مدبولى:
انت زعلان ليه ده انا هاجوزك هنومه والمهر جايبة لك معايا فى جيبى اهه
|
|
|
500 |
لقطة كبيرة Long Shot
لعم مدبولى وهو واقف وخلفه البوليس
ويتحرك خلفهم أبو سريع إلى مقدمه الكادر وينزل تحت عربه القطار بينما
عم مدبولى مستمر فى الحديث ويتحرك أبو سريع نحو يمين الكادر ومعه الكاميرا
pan
right
قطع
Cut
|
عم مدبولى:
ها كتب لك عليها الليلة دى بس أوعى يا ابنى من سكه القطر قناوى قناوى يا
ابنى الليلة دخلتك على هنومه
|
|
|