م |
وصف الصورة |
وصف
الصوت |
|
|
الحوار |
المؤثرات
|
الموسيقى |
501 |
لقطة متوسطة قريبة
Medium
.Close لقناوى
ينظر ثلاث أرباع مواجهه
3/4 Front وينظر شمال الكادر ومنتصف وجهه مغطى بالدماء
قطع
Cut |
صوت عم مدبولى:
وأنا بنفسي هاكون من الشهود وهاعمل لك فح كبير قوى فرحك يا قناوى فرحك |
|
موسيقى
|
502 |
لقطة متوسطة قريبة
Medium
.Close لعم
مدبولى ينظر ثلاث أرباع مواجهه
3/4 Front وينظر يمين الكادر ومنتصف وجهه مغطى بالدماء
قطع
Cut |
عم مدبولى:
ما نتاش مصدق
|
|
503 |
لقطة متوسطه Medium Shot
لأبوسريع وهو يزحف على القضبان
اتجاه شمال الكادر
قطع
Cut |
عم مدبولى:
سيبها يا قناوى خليها مستريحة |
|
504 |
لقطة متوسطه Medium Shot
لقدم عم مدبولى وهو يسير على القضبان
قطع
Cut |
عم مدبولى:
قوم انت معايا قوم
|
|
505 |
لقطة متوسطه كبيرة Medium Long Shot
يظهر قناوى فى منتصف الكادر وفى عمق يمين الكادر يظهر أبو سريع وهو يقترب
ثم يدخل جزء من جلبابه من مقدمه شمال الكادر
قطع
Cut |
عم مدبولى:
قوم البس جلابية الفرح فرحك يا قناوى فرحك دانا ها عملك أحسن فرح بمزيكا
بالنور والزفة قوم يا عريس
|
|
506 |
لقطة متوسطة
Medium
.2 لقناوى فى مقدمه شمال الكادر وأبو سريع فى عمق يمين الكادر
والاثنين
مواجهه للكاميرا Full Front Face
قطع
Cut
|
عم مدبولى:
قوم طاوعني دانا مابحبش لكش الا الخير يا ابنى
|
|
507 |
لقطة متوسطه Medium Shot
لعم مدبولى وهو ممسك بالقميص ويمد يده به
قطع
Cut |
عم مدبولى:
يالا دخل أيديك جوه الأكمام دى |
|
508 |
لقطة متوسطه كبيرة Medium Long Shot
يظهر قناوى فى منتصف الكادر وهو ينظر لعم مدبولى الذى يظهر جزء من جلبابه
من مقدمه شمال الكادر
وفى عمق يمين الكادر يظهر أبو سريع وهو يقترب ناحيتهم
قطع
Cut |
|
|
509 |
لقطة متوسطه Medium Shot
لوجوه صديقات هنومه وهم يتابعون ما يحدث
قطع
Cut |
|
|
510 |
لقطة متوسطه كبيرة Medium Long Shot
يظهر قناوى فى منتصف الكادر وهو ينظر لعم مدبولى الذى يظهر جزء من جلبابه
من مقدمه شمال الكادر
وفى عمق يمين الكادر يظهر أبو سريع وهو يقترب ناحيتهم
ثم يتقدم ويمسك السكين
قطع
Cut |
|
|
511 |
لقطة متوسطه Medium Shot
ليدين ( قناوى وأبو سريع ) وهم يمسكون
السكين يد من يمين الكادر ويد من شمال الكادر ثم تترك يد قناوى السكين
وتخرج يد أبو سريع من يمين الكادر بالسكين
قطع
Cut |
|
|
512 |
لقطة متوسطه كبيرة Medium Long Shot
يظهر قناوى فى منتصف الكادر وهو ينظر لعم مدبولى الذى يتقدم من مقدمه شمال
الكادر إلى يمين الكادر ويجلس بجانب قناوى ويلبسه القميص ونلاحظ فى
عمق الكادر خروج أبو سريع مع هنومه من يمين الكادر ويتقدم ممرضين من خلف
قناوى ليلبسوه القميص ثم يقفوا ويلتف عم مدبولى حوله يكلمه وتتحرك الكاميرا
معه Tilt up
ثم يربطوا الحزام حول ذراعيه من الخلف فيصرخ قناوى وهم يحملوه
ويتحركوا فى العمق
قطع
Cut |
عم مدبولى:
يالا دخل أيديك جوه الأكمام ايوه اهو كدة كويس الكم الثاني
ايوه قوم قوم يا عريس يا قناوى
يا ابنى يا عريس
قناوى: لا لا
|
|
513 |
لقطة متوسطه Medium Shot
لقناوى وهو محمول من الممرضين ويلتفت بوجه
ويصرخ ويخرجوا به من شمال الكادر ثم يدخل عم مدبولى من شمال الكادر
وهو يحركها يمين ويسار علامة الحزن ويكون
مواجهه للكاميرا Full Front Face
قطع
Cut |
قناوى: عم مدبولى ماتسبنيش ما تسبنيش |
|
514 |
لقطة كبيرة Long Shot
لقناوى وهو محمول من الممرضين ويلتفت بوجه ويصرخ وهم يخرجون به
إلى عمق الكادر بين الناس المتجمعة حوله والكاميرا
High angle
قطع
Cut |
قناوى: عم مدبولى هنومه هنومه
أنا ها وريكم أنا جيت اهه |
|
515 |
لقطة كبيرة Long Shot
لقطار يتحرك من يمين الكادر إلى شمال الكادر ويظهر بعد خروجه أبو سريع وهو
يحمل هنومه ويتحرك إلى شمال الكادر والناس تبداء فى التفرق فى عمق الكادر
قطع
Cut |
|
|
516 |
لقطة متوسطة قريبة
Medium
.Close لهنومه
وأبو سريع يحملها
وهى تبكى وتنظر على قناوى شمال كادر والكاميرا تتحرك
Zoom in على
وجهها وهى تبكى
قطع
Cut |
|
|
517 |
لقطة كبيرة Long Shot
للفتاة التى كانت تتحدث فى التليفون وهى تستند إلى عمود فى مقدمه
يمين الكادر والخلف أبو سريع يحمل هنومه وهو
خلفية Full
rear للكاميرا ويسير بها إلى عمق الكادر
النهاية
Fade out |
|
|