وصف الصوت | وصف الصورة | م |
الموسيقى | المؤثرات | الحوار | | |
| | | | |
| | العتر : كده !.. ده أنا هاأخد عمرك صوت رجل : عيب ياخوانا مش كده . | لقطة كبيرةL .S. للحانوتى من زاوية مرتفعةHigh Angle ومحمد يقذف الكوب ناحية العتر يمين كادر , فيقف العتر ويمسك ملابس محمد قطع Cut | 247 |
| | العتر : مابقاش كمان غير الواد الهلفوت الصايع ده ؟ | لقطة قريبةClose up للعتر فى مواجهة الكاميرا من وجهة نظر محمد قطع Cut | 248 |
| | محمد : أخرس قطع لسانك | لقطة قريبةClose up لمحمد من وجهة نظر العتر قطع Cut | 249 |
| | رجل : آيه حتة الواد الأفندى ده ؟.. سيبونى عليه وأنا أفصصه . | لقطة قريبةClose up للعتر ويظهر الرجال فى الخلفية قطع Cut | 250 |
| | الحانوتى : ده ضفره برقبتك .. وانت متفرعن على آيه ؟ ياماغيرك كان أجعص منك ... بكرة ييجى دورك وأشيلك . | لقطة متوسطة قريبةM. Close up لمحمد من وجهة نظر العتر وبجواره يقف الحانوتى قطع Cut | 251 |
| | العتر : يبقى ابوك ييجى يعيط لى , ويبوس إديه ويترجانى أدفع له فلوس الحجز , ؟ | لقطة قريبةClose up للعتر من وجهة نظر محمد قطع Cut | 252 |
| | صوت العتر : وأنت ترشنى بالميه .. طب تلاتة بالله العظيم مأنى دافع .. | لقطة متوسطة قريبةM. Close up لمحمد مندهش قطع Cut | 253 |
| | العتر : شوف بقى مين اللى حيدفع له . حنفى : الله الغنى .. حسبى الله ونعم الوكيل . معون المش ماينضح عسل .. تعال ياأبنى تعال . | لقطة متوسطة كبيرةM .L. S . للجميع من زاوية مرتفعة High Angle محمد يمين كادر والعتر يسار كادر , ثم يدخل الأسطى حنفى من عمق الكادر ويجذب محمد من يده قطع Cut | 254 |
| | محمد : سامحنى ياوالدى . أنا ماكنتش فاهم حاجة أبداً عن فلوس الحجز دى . | لقطة كبيرةL. S. لمحمد وحنفى فى مقدمة الكادر ويتحركا فى اتجاه الكاميرا والكاميرا تتراجع للخلفTrack out ويصبحا فى حجم لقطة متوسطة M. S. , ثم يخرج محمد من يمين الكادر ويظل حنفى ينظر للأرض قطع Cut | 255 |
| | | مشهد ( 43 ) ليل / خاجى أمام منزلى محمد وفاطمة | |
| صوت الطبل | فاطمة : محمد محمد ... حصلنى . | لقطة كبيرةL. S. للحارة وتتحرك مجموعة من المصلين حاملين أعلام ويخرجون من يسار الكادر , ثم يظهر محمد صاعداً السلالم أمام منزله وتظهر فاطمة فى الشرفة يسار كادر ويقف محمد وينظر لأعلى ناحية فاطمة قطع Cut | 256 |
| صوت الطبول يعلو | فاطمة : أنا مستنياك فى السطوح | لقطة متوسطةM. S. لفاطمة من زاوية منخفضة Low Angle فى الشرفة, ثم تدخل الى الغرفة قطع Cut | 257 |