وصف الصوت | وصف الصورة | م |
الموسيقى | المؤثرات | الحوار | | |
| | | | |
| | | مشهد ( 83 ) نهار / خارجى الحارة | |
بداية موسيقى ( 21 ) نهاية موسيقى ( 21 ) | | | لقطة كبيرة L. S. لفاطمة تمشى فى الحارة وتتابعها الكاميرا يساراً Pan Left حتى تصل الى الفرن وتتحرك الكاميرا يساراً Pan Leftويظهر محمد قادماً من عمق الكادر ويدخل من باب الفرن وتتحرك الكاميرا يساراً ليظهر محمد وتتابعه الكاميرا يميناًPan Right وهو يدخل الفرن وهو يرتدى البدلة الصفراء قطع Cut | 442 |
| | | مشهد ( 84 ) نهار / داخلى المخبز | |
| | محمد : فاطمة فاطمة : إبعد عنى ماتكلمنيش . محمد : أنت عصبية قوى دلوقت . تعال معايا أشرح لك فى البيت الحكاية كلها . فاطمة : بيت ؟ أنا بقيت أخشه تانى ؟ محمد : بر ضه دى كلمة تقوليها ؟ فاطمة : أيوة أقولها . محمد : عيب يافاطمة . أنت مش صغيرة , يالللا بينا . فاطمة : سيبنى مالكش دعوة بى . | لقطة كبيرة L. S. لفاطمة تدخل من الباب وخلفها محمد , ثم تتقدم للأمام فى لقطة متوسطة M. S. وخلفها محمد , وتخرج من يسار كادر قطع Cut | 443 |
| | محمد : أمال مين اللى ليه دعوة ؟ فاطمة : كفاية اللى عملته ... كذبت عليه وخلليتنى مضحكة وسط الناس . محمد : أنا من شفقتى عليك مارضيتش لا أزعلك ولا أكسر خاطرك . | لقطة متوسطةM. S. لفاطمة ويدخل محمد الكادر من اليمين وتلتفت ناحيته قطع Cut | 444 |
| | صوت محمد : كتمت همى لوحدى على أمل ان الظروف تتحسن قدام شوية . | لقطة قريبةClose up لوجه فاطمة تنظر يسار كادر قطع Cut | 445 |
| | فاطمة : إنتهينا خلاص . مافيش أى فايدة . | لقطة متوسطة للأثنينM. S. كما فى لقطة ( 444 ) , ثم تخرج من الكادر يميناً قطع Cut | 446 |
| | فاطمة : أبويا فين ؟ العامل : المعلم خرج . | لقطة متوسطة كبيرة M. L. S لعامل المخبز وتدخل فاطمة من اليسار , ثم تتحرك للعمق , ويدخل محمد الكادر خلفها قطع Cut | 447 |
| | محمد : آيه اللى غيرك بالشكل ده ؟ نسيت قوام معزتك لى ومحبتنا كاها ؟ مش أنت اللى بتتكلمى يافاطمة .. ده مش صوتك اللى إتعودت أسمعه ؟ فاطمة : وأنت كمان مش محمد اللى كان مايخبيش على حاجة . محمد : معلش يافاطمة .. بعدين حتعرفى كل حاجة فاطمة : مش عايزة أعرف , ماتكترش على خلصنى . انا مش ممكن أعيش وياك . | لقطة متوسطة للأثنينM. S . 2 وظهرهما للكاميرا وتتابعهما الكاميرا للداخل Track in قطع Cut | 447 |
| | فاطمة : صدقت أمى أنا مستحيل تتقفل على وعليك أودة واحدة | لقطة قريبة لفاطمة تنظر يسار كادر قطع | 448 |
| | محمد : أمك كدة بتضرك يافاطمة . انت بألفاظك الجارحة دى بتطعنينى فى كرامتى . وأنا لولا أنى شاريكى وبأعزك ماكنتش طولت بالى بالشكل ده . فاطمة : طولت بالك علشان مالكش وش تتكلم .. مش مكسوف من روحك ؟ محمد : انكسف ليه ؟ هو أنا عملت جريمة ؟ أكل العيش يافاطمة مافيهش أى عار . فاطمة : خلصنى ماتتعبش روحك . قلت لك خلصنى . محمد : دلوقت بس اكتشفت الحقيقة , اللى كانت مع الأسف غايبة عنى . حبك الأولانى يظهر أنه ماكانش لى , وكرهك دلوقت سببه البدلة اللى على . كان فى إمكانى لو شئت أستعمل حقى والزمك ترجعى بيتك وتعيشى معايا على قد ماأقدر . | لقطة متوسطة للأثنينM. S 2 بروفيل قطع | 449 |
| | محمد : لكن دلوقت مانيش عايزك. روحى وانت طالقة | لقطة متوسطةM .S. لفاطمة من خلف ظهر محمد قطعCut | 450 |
دخول موسيقى ( 22 ) | | | لقطة متوسطةM. S كما فى لقطة ( 449 ) لمحمد ويتحرك ناحية عمق الكادر ويخرج من الباب وتنظر ناحيته . ثم تتحرك يساراً وتتابعها الكاميراPan Left وتجلس على حجر . تنزل الكاميرا لأسفلTilt Down وتخفض رأسها قطع Cut | 451 |
| | | لقطة متوسطة قريبة M. Close up لفاطمة تجلس وتنظر يمين كادر وتخفض رأسها وتبكى اختفاء تدريجى Fade -out | 452 |