وصف الصوت | وصف الصورة | م |
الموسيقى | المؤثرات | الحوار | | |
| | | | |
| | | مشهد ( 87 ) نهار / داخلى صالة الموظفين | |
| | عدلى : أنا مش هاأخذلك أبداً بعد النهاردة , ولو انك بتعمل فيا فصول باردة جداً محمد : أنا ؟؟ عدلى : معلوم . تتجوز حضرتك ولا تعزمنيش . النهاية أنا فرحان قوى . الست بتاعتك هاتتبسطلك علشان الوظيفة والتعويض إياه محمد : لا ست ولا وظيفة . عدلى : إزاى ! محمد : بعدين أقولك . | لقطة كبيرةL. S . لمحمد وعدلى يخرجا من باب المدير الى الصالة وتتابعهما لليمين tracking , ثم يقفا فى حجم متوسط M .S. , عدلى يسار كادر ومحمد يميناً لأمام أحد المكاتب قطع Cut | 467 |
| | محمد : أنا دلوقت فى المدير اللى عايز يرجعنى الوظيفة اللى أصبحت بأمقتها . كفاية إنى عشت قبل كده زى غيرى ماهو عايز , ودلوقت أظن لى الحق أعيش زى ماأنا عايز . | لقطة متوسطة قريبة M. Close up لمحمد ينظر يسار كادر من خلف ظهر عدلى قطع Cut | 468 |
| | عدلى : وأنا يامحمد على أتم إستعداد أنفذ مشروعنا القديم . انت عندك التعويض بتاعك وأنا إقتصدت شىء من مرتبى وعربيتى لسه تمنها فيها . | لقطة متوسطة قريبةM. Close up لعدلى من خلف ظهر محمد قطع Cut | 469 |
| | محمد : بتتكلم جد ياعدلى ! عدلى : أنا عمرى ماكنت جد زىَ النهاردة . | لقطة متوسطة M. S. لمحمد وعدلى فى منتصف الكادر ويتصافحا مسح Wipe | 470 |
| | | مشهد ( 88 ) نهار / داخلى مكتب المدير | |
| | المدير : كان بودى يانزيه باشا أجيلك وعدلى ويايا , إنما بقى ياسيدى حصلت حكاية عجيبة دلوقتى . محمد أفندى حنفى اللى كنت زمان وصيتنى عليه , جينا نرجعه تانى لوظيفته , فأول ماإنفرد خمس دقايق بعدلى راح واخده تحت باطه وخرجوا وسابولنا الشركة .. قال إيه هايشتغلوا سوا . | لقطة متوسطةM .S. للمدير يتحدث فى التليفون من خلف مكتبه قطع | 471 |
| | | مشهد ( 89 ) نهار / داخلى مكتب نزيه باشا | |
| | نزيه : قد آيه أنا مسرور ياباشا بالخبر اللى بتقوللى عنه ده .. معلوم آهه ده اليوم اللى إبتدا عدلى يكون فيه راجل .. ميرسى ياإكسلانس .. أوريفوار .أوريفوار . | لقطة متوسطةM. S. لنزيه يتحدث فى التليفون اختفاء تدريجى Fade -out | 472 |