وصف الصوت | وصف الصورة | م |
الموسيقى | المؤثرات | الحوار | | |
| | | | |
| | | مشهد ( 92 ) نهار / داخلى مكتب محمد وعدلى | |
دخول موسيقى ( 23 ) | | | لقطة قريبةClose up لليافطة على مدخل المكتب " المكتب التجارى محمد وعدلى " مسح Wipe | 502 |
| | | مشهد ( 93 ) نهار / داخلى المكتب | |
| | عدلى : آلو .. أيوة يافندم أنا شريكه . أيوة الفواتير وصلتنا . حنرد عليكم بعدين . طيب متشكر . | لقطة متوسطةM. S للمكتب ويظهر التليفون عليه من زاوية مرتفعة High Angle, ويدخل عدلى الكادر ويلتقط السماعة , وترتفع الكاميرا لأعلى Tilt up , ثم يتحرك يميناً وهو يصفرَ ويمسك ملفاً ويصعد على سلم خشبى وتتابعه الكاميرا يميناً Pan Right, ثم ينظر يمين كادر . قطع Cut | 503 |
| صوت جرس الباب | عدلى : عملت آيه ! محمد : إيدك على الرهان عدلى : لا ياشيخ بتتكلم جد ! محمد : قبلوا بخمسة وتمانين , والكونتراتوا إتمضى . عدلى : أنت هايل .. أنت مدهش .. زبون .. إلحق . | لقطة متوسطةM. S لمحمد يفتح الباب ويدخل وتتابعه الكاميرا يساراً Pan Left ويصبح هو وعدلى فى حجم لقطة متوسطةM. S وينزل عدلى من على السلم ويلقيا بالأوراق فى الهواء فرحين , ثم يخرج عدلى من يمين كادر قطع Cut | 504 |
نهاية موسيقى ( 23 ) | | عدلى : لمَ الورق اللى فى الأرض . | لقطة متوسطةM. S لعدلى يعدل من وضع الجاكيت , ثم يفتح الباب وينظر فى اتجاه الكاميرا قطع Cut | 505 |
| | | لقطة متوسطة كبيرة لعدلى يخرج من الباب الى الصالة ويتحرك يميناً ويفتح الباب وتظهر فاطمة قطع Cut | 506 |
| | عدلى : إتفضلى . | لقطة متوسطة لفاطمة من خلف ظهر عدلى قطع Cut | 507 |
دخول موسيقى ( 24 ) | | | لقطة كبيرة لفاطمة تدخل من الباب وعدلى يتحرك خلفها وتتابعهما الكاميرا يساراً ويفتح باب المكتب لها وتدخل قطع | 508 |
| | | لقطة متوسطة لمحمد فى مواجهة الكاميرا ويعدل من وضع البدلة , ثم يجلس على المكتب وتنزل الكاميرا لأسفل قطع Cut | 509 |
| | فاطمة : سعيدة يامحمد . تسمح لى أقعد محمد : إتفضلى . نعم ! | لقطة متوسطة كبيرة لفاطمة تدخل من اليمين ومحمد أمام المكتب مستنداَ عليه يسار كادر وعدلى يقف خلف فاطمة . ثم تجلس قطع Cut | 510 |
| | فاطمة : غريبة كل اللى فى دماغى راح . مانيش عارفة أقولك آيه ! | لقطة قريبة لفاطمة قطع | 511 |
| | محمد : هو فيه حاجة لسه هاتتقال . | لقطة متوسطة لمحمد ينظر أسفل الكادر قطع | 512 |
| | عدلى : تسمحوا لى أنسحب أنا . | لقطة متوسطة لعدلى ينظر يسار كادر قطع | 513 |
| | فاطمة : لا خليك من فضلك صوت محمد : عايزة آيه ! فاطمة : محمد (تبكى ) | لقطة متوسطة لفاطمة تنظر للخلف وتشير لعدلى الذى يظهر جزء من جسده فى يمين الكادر . ثم تنظر فى اتجاه الكاميرا قطع | 514 |
| | محمد : من فضلك هنا محل شغل . الدنيا واسعة عيطى فى حتة تانية . | لقطة متوسطة لمحمد ينظر ناحية الكاميرا قطع | 515 |
| | فاطمة : سامحنى يامحمد . صوت محمد : على آيه !.. ماإنتهينا خلاص .. فاطمة : محمد .. إرحم زلى . ماليش لسان اتكلم . صوت محمد : مافيش لزوم للتمثيل ده كله . | لقطة قريبة لفاطمة تنظر ناحية الكاميرا قطع | 516 |
| | محمد : وفرى دموعك , وسيبينا نشوف أشغالنا . | لقطة متوسطة لمحمد كما فى لقطة (515) قطع | 517 |
| | عدلى : مش كده يامحمد مايصحش | لقطة متوسطة لعدلى ينظر يسار كادر قطع | 518 |
| | فاطمة : سيبه معاه حق أنا أستاهل أكتر محمد :النهاردة بس اللى عرفتى كده . لما بقى لى مكتب . لما راحت البدلة الصفرا فاطمة : لا يامحمد عرفت قيمتك لما عشت بعيد عنك . محمد : آيه الشعور الجميل ده . ده أنا معجب قوى . تقريظ لطيف جداً ياعدلى . ماكناش فاهمين الناس بتقدرنا للدرجة دى . ده إحنا أتارينا حاجة مهمة خالص . | لقطة كبيرة للثلاثة , ثم تتحرك الكاميرا لليسار لتتابع محمد وهو يتحرك خلف المكتب ويمسك فى يده كرة بليارد ويلقيها فى الهواء قطع | 520 |
| | محمد : نعم .. وآيه تانى .؟ | لقطة متوسطة لمحمد يجلس خلف المكتب وينظر يمينا ً قطع | 521 |
| | فاطمة : بلاش تصفح عنى يامحمد . لكن على الأقل خللى فى قلبك شوية رحمة . حرام وأنت فى قوتك تدوسنى بالشكل ده . كان فى إمكانك تقوللى لأ . وكانت بزيادة أنى أسمع الكلمة دى وحدها , من غير ماتقطع فى قلبى . وتعذبنى العذاب ده | لقطة قريبة لفاطمة , تنظر فى اتجاه الكاميرا قطع | 522 |
| | صوت فاطمة : أنا بنى أدمة يامحمد . وكل أنسان بيغلط , وربنا بيتوب على اللى يعصاه . | لقطة متوسطة لمحمد , ثم يرفع عينيه وينظر يمين كادر . قطع | 523 |
| | فاطمة : ماكنتش أفتكر أنك تتشفى بالقسوة دى كلها فى بلوتى وآلامى .. حرمتنى من ذكرى جميلة , كان بيعزينى أنى أعيش بيها . | لقطة قريبة لفاطمة تنظر للكاميرا قطع | 524 |
دخول موسيقى ( 25 ) | | | لقطة كبيرة للثلاثة , ثم تقف فاطمة وتتحرك يميناً وتتابعها الكاميرا وورائها عدلى مسح Wipe | 525 |