وصف الصوت | وصف الصورة | م |
الموسيقى | المؤثرات | الحوار | | |
| | | | |
| | | مشهد ( 93 ) نهار / داخلى سلم مكتب محمد وعدلى | |
نهاية موسيقى ( 24 ) | | العتر : جاية من ورايا تتفقوا سوا . | لقطة كبيرة L. S. لفاطمة تدخل الكادر من اليسار وتتحرك لتنزل السلالم وتتابعها الكاميراPan Right يميناً ويظهر العتر واقفاً على السلم يمين كادر قطع Cut | 526 |
| | صوت العتر : لكن ده بعدك . ده انا ادبحه واشرب من دمه . | لقطة متوسطة قريبةM. Close up لفاطمة تقف وتنظر يمين كادر قطع Cut | 527 |
| | العتر : الليلة المولد .. والليلة حنتجوز .. قسماً بالله لو عتب الحتة لأشرحه قدام عينيك . | لقطة متوسطة M .S للعتر بروفيل ومستنداً بيده على الدرابزين ناظراً يسار كادر قطع Cut | 528 |
| | العتر : فوتى قدامى إمشى . | لقطة كبيرةL. S للعتر يقف يمين وفاطمة أعلى الدرج وتنظر يمين . وتتحرك فيفسح العتر الطريق لتنزل السلم , وينزل خلفها العتر قطع Cut | 529 |
| | | مشهد ( 94 ) نهار / داخلى المكتب | |
| | عدلى : يامحمد أنت كنت وياها قاسى جداً . قاسى لدرجة أنى أنا وأنت بتتكلم كنت بأحس برعشة تلجت جسمى . انت كنت شخص تانى غير اللى أعرفه طول عمرى . محمد : أرجوك ياعدلى تقفل الموضوع ده خالص . عدلى : ليه يامحمد تحطم قلبك بإيدك ؟ انا عارف أنك بتحبها . محمد : حييجى يوم وأنساها . عدلى : هى عملت وياك أكتر من اللى عملته أنا ؟ ومع ذلك سامحتنى ولما إديتنى فرصة , إنصلحت آهه . وبقيت إنسان جديد . | لقطة متوسطة M. S. لمحمد جالساً خلف مكتبه وعدلى واقفايسار كادر مستنداً بظهره على المكتب قطع Cut | 530 |
| | صوت عدلى : ماتنساش الوسط اللى عاشت فيه , وقدر الفرق , بين عقلك أنت وعقلها هى ... أنت ماصعبتش عليك دموعها يامحمد ؟ محمد : وأنا كنت صعبت على عليها لما تخلت عنى فى أشد أوقات حياتى ؟ عدلى : ماتقارنهاش بروحك , | لقطة متوسطةM .S. لمحمد يتحرك يسار كادر ويميناً خلف المكتب وتتابعه الكاميراPan left , ثم يدخل عدلى من اليسار ويخرجا من اليمين قطع Cut | 531 |
| دخول موسيقى " حسب الله " | عدلى : دى محتاجة لعطفك .ولازم صدرك يتسع لها ردها يامحمد .. وتأكد أنك هاتكون سعيد ... وأنت النهاردة بعد الصفقة اللى تميتها بالنجاح ده , هاترجع لأهلك بكرامتك , زى ماكنت بتتمنى . والليلة المولد , واتصور حالتها بعد اللى عملته فيها .. روح لها يامحمد . محمد : أفكر . | لقطة متوسطةM .S لمحمد والجالس على الأريكة ويتحرك عدلى ليجلس بجواره . ويظل محمد يقذف بالكرة , ثم يأخذها عدلى ويبتسما لبعضهما البعض اختفاء تدريجى Fade-out | 532 |