وصف الصوت | وصف الصورة | م |
الموسيقى | المؤثرات | الحوار | | |
| | | | |
| | | مشهد ( 99 ) ليل / داخلى شقة محمد | |
| | حنفى : خش يابنى إتفضل . محمد : عدلى صديقى ياوالدى . حنفى : تشرفنا . محمد : شريكى فى المكتب يانينة . عدلى : إتفضلى إستريحى ياست هانم . العفو . حنفى : ده إحنا زارنا النبى . الأم : ربنا يحرسك لشبابك . محمد : خدى يانينة خدى , حاجة بسيطة علشانك . الأم : ليه بس يامحمد , ليه يابنى تكليف الخاطر ده . محمد : ياسلام يانينة . | لقطة متوسطةM .S. للباب يفتح ويدخل محمد وعدلى حاملان صناديق الهدايا وتتابعهما يساراًPan Left وهما يتحركان ويصبحا فى حجم لقطة كبيرة L. S. والأم جالسة والأسطى حنفى واقفاً يسار كادر . ثم تقف الأم وتصبح يمين كادر . ثم يجلس محمد وعدلى على الأريكة قطع Cut | 549 |
| | محمد : أما أنت ياوالدى عدلى صمم إن هديتك تكون من عنده . عدلى : تسمح تقبلها منى . حنفى : ربنا يجبر خاطرك . | لقطة متوسطة للثلاثة M .S. 3 . يجلس محمد يمين وعدلى فى المنتصف والأسطى حنفى بروفيل على طرف الأريكة بجوارهما . ويعطيه عدلى الهدية . قطع Cut | 550 |
| | محمد : خد دول كمان ياوالدى . صوت حنفى : أنت دفعت الفلوس اللى علىَ يامحمد ! محمد : كل ده ياوالدى من فضلك ومن خيرك , أما يانينة عندى خبر هاتفرحى له قوى صوت الأم : خير يابنى ! محمد : الليلة هارد فاطمة . | لقطة قريبةClose up لمحمد يفتش فى الجاكيت ويخرج ظرفا . ثم ينظر يسار كادر ويميد الظرف , ثم يلتفت يمين كادر قطع Cut | 551 |
| | حنفى : فاطمة يابنى مابقتش من قسمتك | لقطة متوسطةM. S. للأسطى حنفى ينظر فى اتجاه الكاميرا قطع Cut | 552 |
| | محمد : إزاى ! | لقطة متوسطة قريبةM .Close up لمحمد يلتفت من اليسار لليمين قطع Cut | 553 |
| | الأم : المآذون دلوقت بيكتب كتابها وزمانه أنتهى . | لقطة متوسطةM .S للأم من زاوية مرتفعةHigh angle تنظر يسار كادر قطع Cut | 554 |
دخول موسيقى ( 25 ) | | | لقطة متوسطة قريبة لمحمد ينظر لأسفل قطع | 555 |
| | | لقطة قريبةClose up لمحمد فى المنتصف , ثم يقف وترتفع الكاميرا لتتابعهPan Right يمين كادر ناحية غرفته قطع Cut | 556 |
| | | مشهد ( 100 ) ليل ؟/ داخلى غرفة مكتب محمد | |
| | | لقطة كبيرةL .S. من زاوية مرتفعةHigh Angle لمحمد يدخل الغرفة وتتابعه الكاميرا يميناً pan Right ناحية المكتب الذى يفتحه ويخرج أوراقاً وتتحرك الكاميرا للداخلTrack in ويصبح فى حجم لقطة متوسطةM. S. , ثم تتحرك الكاميرا يساراًPan left ليخرج من الباب قطع Cut | 557 |
| | | مشهد ( 101 ) ليل / داخلى الصالة | |
| | محمد : تعال معايا ياعدلى . عدلى : على فين ؟ محمد : تعال بس . | لقطة متوسطة كبيرةM. L. S. لمحمد يتحرك من الباب ناحية الأسرة وتتابعه الكاميرا يساراً Pan Left ويجذب عدلى من يده ويتحركا يمين كادر قطع Cut | 558 |
| | | مشهد ( 102 ) ليل / داخلى سلالم منزل محمد | |
| | عدلى : هانروح فين ؟ محمد : دلوقتى هاتعرف . | لقطة كبيرةL . S. لمحمد وعدلى ينزلا سلالم المنزل سريعاً من زاوية مرتفعة High Angle قطع Cut | 559 |