وصف
الصوت |
وصف
الصورة |
م |
الموسيقى |
المؤثرات |
الحوار |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
مشهد (
62 )
ليل / داخلى غرفة نوم فاطمة
|
|
بداية
موسيقى
( 24 )
نهاية
موسيقى
( 24 ) |
|
|
لقطة أمريكية
American S. لعتمان يخلع
ملابسه ويشرب من زجاجة خمر . ثم يتحرك ناحية الباب فى عمق الكادر
, ويعود ثانية فى اتجاه الكاميرا .
قطع Cut |
245 |
|
|
مشهد (
63 )
ليل / داخلى ممر الصالة
|
|
صوت خطوات
فاطمة
غلق الباب |
|
لقطة كبيرة
L.S. لفاطمة تخرج من
باب الحمام وتقف حفيظة أمام باب غرفتها . وتعبرها فاطمة
وتخرج من يسار كادر . وتغلق حفيظة باب الغرفة .
قطع Cut |
246 |
|
|
مشهد (
64 )
ليل / داخلى غرفة نوم فاطمة
|
|
|
فاطمة :
آه يابطنى آه ...المغص
ياعمدة . |
لقطة متوسطة
M.S لعتمان وتدخل
فاطمة من الباب . ثم تعود ثانية لتخرج من عمق الكادر .
قطع Cut |
247 |
|
|
|
مشهد (65 )
ليل/ داخلى غرفة نوم حفيظة |
|
|
صوت خطوات |
حفيظة:
ماتتهدى يابت إنتى .
هاتفضلى رايحة جاية طول الليل . |
لقطة متوسطة
M.S . لحفيظة على
السرير . ثم تقف وتتحرك ناحية اليسار وتصبح فى حجم لقطة قريبة
وتتحرك ناحية الباب وتتابعها الكاميراPan
left حتى تفتح الباب وتقف يمين
كادر وتصبح فى حجم لقطة متوسطةM.S
. وتنظر ناحية اليسار .ثم
تدخل فاطمة الكادر من اليسار .
قطع Cut |
248 |
|
|
|
مشهد (
66 )
ليل / داخلى غرفة نوم فاطمة
|
|
|
صوت سقوط
الزجاجة |
فاطمة : آنى خلاص مابقاش لىَ قعاد
فى الدوار ده . آنى عايزة حريتى مع جوزى . نتكلم , نتحدت . نضحك نلعب
, إن شاالله فى أوضة فرن حتى . عشة فراخ . لكن حد يخبط علينا , حد
يعكنن علينا . لأ . هو آنى مش حرمه . ولاَ إكمنى مقطوعة من شجرة .
لأ ( تتصنع البكاء ) مالكش تلمسنى . أماأبقى ست ولىَ دار . خصوصى
. أبقى مراتك . لكن طول ماآنى مأسورة كده . أما تدبحنى يايستحيل
هاتلمسنى . |
لقطة متوسطة
M.S. لعتمان يتجه
ناحية الباب وتدخل فاطمة باكية
وتتحرك لتخرج من يسار
الكادر , ويخرج عتمان زجاجة الخمر من جيبه ويلقيها على الأرض .
قطع Cut |
249 |