وصف
الصوت |
وصف
الصورة |
م |
الموسيقى |
المؤثرات |
الحوار |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
مشهد ( 23 )
نهار / خارجى شاطىء البحر
|
|
|
صوت البحر |
صوت ضحك رباب
|
لقطة كبيرة
L. S. لشاطىء البحر
قطع
Cut |
166 |
|
|
صبى رباب : أهو الراجل
اللى انتى بتعيبى عليه , ده كان أيام أبلتى سهير كان راجل ملو
هدومه ... |
لقطة متوسطة
M . S. لصبى رباب
قطع
Cut |
167 |
|
|
الصبى : .. كان بينقط كل
يوم ب100جنيه . يعنى مافيش زيه . |
لقطة متوسطة كبيرة
M . L. S للصبى فى
شمال الكادر ورباب فى يمين الكادر ويحيي فى المنتصف بينهما
قطع
Cut |
168 |
|
|
رباب : أنا ياواد عيبت على حد
.. أنا بأقول عجوز .. عجوز ولاَ لأ ؟
الصبى : لأ.. عيبتى , وكل حاجة بتنزل على صاحبها زى ماكانت أبلة
شوشو بتقول .. زى مابتعيبى على الناس , الناس هتعيَب عليكى
|
لقطة متوسطة كبيرة
M . L. S. للصبى
قطع
Cut |
169 |
|
|
رباب : عيبة لما تعيب أهلك ياأبن
الكلب . أنا ياواد حد يعيب علىَ ؟ |
لقطة متوسطة قريبة
M . Close up لرباب
تقوم بقذف الصبى بفردة الحذاء
قطع
Cut |
170 |
|
|
الصبى : مقبولة منك ياأبلتى على
العموم ماجتش فيا ... آه بيعيبوا . |
لقطة متوسطة
M .S للصبى يقوم
بتفادى الحذاء
قطع
Cut |
171 |
|
|
رباب : بيعيبوا بيقولوا آيه ياوله
؟ |
لقطة متوسطة قريبة
M .Close up لرباب ترد
عليه
قطع
Cut |
172 |
|
|
الصبى : لأ هاتزعلى . |
لقطة متوسطة
M . S للصبى
قطع
Cut |
173 |
|
|
رباب : قول ياوله
الصبى : هاأقول .. |
لقطة متوسطةM
. S لرباب وهى تقف
وتتابعها الكاميرا شمال Pan Left وهى تضرب الصبى
قطع
Cut |
174 |
|
|
الصبى : بيقولوا الواد أبو دبورة
عايش فى نعيم الست رباب . |
لقطة متوسطة
M . S من فوق كتف رباب
ويظهر الصبى فى مواجهة الكاميرا
قطع
Cut |
175 |
|
|
رباب : إخرس ياوله . |
لقطة متوسطة
M . S . لرباب
قطع Cut |
176 |
|
|
يحيي : سيبيه .. كمل يالول ..
وبيقولوا آيه كمان ؟ |
لقطة متوسطة
M . S ليحيى
قطع Cut |
177 |
|
|
|
لقطة متوسطة
M . S. للول صامتاً
ينظر ليحيى
قطع Cut |
178 |
|
|
يحيي : يعنى مش عارفين إن أنا
مدير الكباريه ؟ا |
لقطة متوسطةM
. S
.
ليحيي يشعل سيجارة
قطع Cut |
179 |
|
|
اللول : لأ . عارفين طبعاً بس
إنتوا اللى سألتونى بيقولوا آيه ؟
يحيي : بيقولوا آيه ؟
لول : بيقولوا عليك واد صايع دخلت
الكار .
يحيي : كار آيه ؟
اللول : كار القرون . |
لقطة متوسطة كبيرة
M . L . S
.
للول يجلس
بجانب يحيي ويظهر بروفيل
,
بينما
يحيي فى مواجهة الكاميرا
قطع Cut |
180 |
|
|
رباب : بسَ ياوله ..
لول : خلاص خلاص .. بيوجع بيوجع
يحيي : يعنى أنت عايز تقول أنا ....
لول : لأ طبعاً ياسى الأستاذ يحيي . الناس مالهمش دعوة
بالحقيقة . الناس ليها السمعة ... يعنى أنا مثلاً بيقولوا عليا
اللول . |
لقطة متوسطة
كبيرةM . L . S لرباب تدخل من شمال كادر وتضرب اللول .
قطع
Cut |
181 |
|
|
لول : لول دى لامؤاخذة يعنى راجل
شاذ . صح ! |
لقطة متوسطة
كبيرة M . L . S للول وهو ينظر فى اتجاه الكاميرا
قطع
Cut |
182 |
|
|
لول : نغير نظرة الناس
يحيي : إزاى بقى ؟
لول : أنت تشوفلك شغلانة تانية .
يحيي : يعنى أسيب الكباريه !
لول : لأ تسيب الفتونة .؟ أصلهم بيقولا أنك عمرك ماضربت وأنك
دايماً بتضرب وبسَ . زى ماالمعلم بسيونى كده ما .. وإن غيرك يضربك
دى مش عايزة فتونة .. وأنتٍ لازم تتحجبى زى الموضة اللى
طالعة . |
لقطة متوسطة
قريبة M . Close up للول وتتحرك الكاميرا مبتعدة عنه Track
out
قطع
Cut |
183 |
|
|
رباب
: وأنت ياأبن الكلب هاتعمل
آيه ! |
لقطة متوسطة
M . S
لرباب وهى فى وضع بروفيل
قطع
Cut |
184 |
|
|
لول
: أانا مش عارف ماهو أصل أنتٍ
لو بطلتى رقص ويحيي بطل فتونة . أنا ماينفعش أبطل لولنة . برضه
الناس هاتتكلم عنه . بسَ أهه الواحد غيرَ الفرقة والطقم . وواحدة
تانية برضه غير الست رباب تضربنى بالشبشب . |
لقطة متوسطة
كبيرة M . L . S من الخلف للجميع بظهرهم ويتحرك لول من شمال الكادر ناحية
اليمين والكاميرا تتابعه يميناً Pan
Right
رباب تضرب لول بفردة الحذاء
قطع
Cut |
185 |
|
|
رباب
: ياأبن الكلب .
لول : لأ.. لأ . |
لقطة متوسطة لرباب
M . S . تضرب لول
بفردة الحذاء
قطع
Cut |
186 |
دخول موسيقى
( 11 )
نهاية
موسيقى
(11 )
|
|
صوت يحيي : " كان لول على حق
فالدخول الى العلم السفلى لابد أن يبنى على سمعة .. ولم تكن سمعتى
الى هذه اللحظة تؤهلنى أن أدخل من الباب الذى أريد أن أدخل منه .
" |
لقطة متوسطة
M . S . ليحيي يأخذ منديلاً ليمسح النظارة الشمسية وتتحرك الكاميرا نحوه
للداخل
قطع
Cut |
187 |
|
|
|
مشهد ( 24 )
ليل / داخلى جزء من الكباريه
|
|
بداية
موسيقى
( 12 )
من داخل الكباريه
نهاية
موسيقى
( 12 ) |
|
يحيي
: فيه آيه ياحبيبتى ؟
رباب : فيه حاجة ملاحظاها من فترة .
يحيي : خير ياحياتى !
رباب : ريحة دخان الصالة مش عاجبانى
يحيي : تلاقى زبون مولع سيجارة ولاَ حاجة .
رباب : يولعها بره . بسَ الحكاية مش كده . أنا مش نايمة على ودانى
ولا عميت ولاَ بطلت أشم . أنا عارفة إنك بتقدم الصنف وده لازم
ينتهى .
يحيي : تعالى .. تعالى
رباب : يحيي أنا ماشية ومش هاتكلم فى الموضوع ده تانى .
يحيي : طيب . طيب .
.. أهلاً أهلاً . أقعد .. تشرب آيه ؟
الرجل : و لا حاجة ...
يحيي : مالك ؟
الرجل : أنا عايزك فى كلمتين بسَ ياريت يكون بره فى الهوا .
يحيي : ياللا . |
لقطة متوسطة
كبيرة M . L . S ليحيي وظهره للكاميرا , وتدخل رباب من شمال الكادر وتداعب
يحيي
ويظهر فى الخلفية
أمام يحيي شخص ما زز ثم تخرج رباب من شمال الكادر
ويدخل الرجل من نفس
المكان ويصافح يحيي . ثم يخرجا من من شمال الكادر
قطع
Cut |
188 |