وصف
الصوت |
وصف
الصورة |
م |
الموسيقى |
المؤثرات |
الحوار |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
مشهد ( 88 )
ليل / داخلى مطعم على النيل
|
|
|
|
يحيي : طالب تقابلنى ليه ؟ |
لقطة كبيرة
L . S. لعمر ويحيي فى
مطعم , وتظهر القاهرة من خلف الزجاج
قطع Cut |
584 |
|
|
عمر : أنت شايف القاهرة جميلة من
فوق إزاى يايحيي ! . بسَ زى ماإحنا شايفين القاهرة جميلة القهرة
كمان شايفانا .
|
لقطة قريبة
Close up لعمر من الجانب .
ثم تتحرك الكاميرا شمالاً Pan Left . وينظر تجاه النافذة , ثم يلتفت ناحية
يمين الكادر
قطع Cut |
585 |
|
|
|
لقطة متوسطة
M .S. لعمر يلتفت شمال
كادر
قطع Cut |
586 |
|
|
يحيي : أنت عايز آيه ياعمر
؟ من ساعة ماأنت جيت وأنت تاعبنى , بسَ ده تعب مؤقت . |
لقطة متوسطة
M .S. ليحيي فى شمال
كادر ينظر يمين كادر
قطع Cut |
587 |
|
|
عمر : إزاى ! |
لقطة متوسطة
M .S. لعمر
قطع Cut |
588 |
|
|
يحيي : مافيش حاجة بتفضل على
حالها , هاييجى يوم وهاتسيب مكانك . |
لقطة متوسطة
M .S. ليحيي ينظر
لأسفل ثم يتجه بنظره ناحية يمين كادر
قطع Cut |
589 |
|
|
عمر :
عندك حق . مظبوط , أنا عارف
عشان كده أنا لازم قبل ماأسيب الخدمة أكون خلصت عليك . |
لقطة متوسطةM
.S. لعمر ويحيي فى
مواجهة بعضهما البعض . عمر يمين كادر , يحيي شمال كادر
قطع Cut |
590 |
|
|
عمر : أنا لغيت أمر للأعتقال
والحراسة , وآدى صورة منهم . علشان لو قابلت ظابط وأنت مروَح
توَريهاله . |
لقطة متوسطة
M .S. لعمر يخرج ورقة
وينظر شمال كادر
قطع Cut |
591 |
|
|
يحيي : مأعتقدش أنك عاوز فلوس ! |
لقطة متوسطة M
.S. ليحيي ينظر فى الورقة , ثم ينظر ناحية عمر شمال كادر
قطع Cut |
592 |
|
|
عمر : أنت غير أنك
تعرفنى . أعتقد أنك
تعرف تفرق كويس قوى بين الظابط المرتشى والظابط الشريف . تعرف عنى
إنى ظابط مرتشى ؟ |
لقطة متوسطة
M. S. لعمر
قطع Cut
|
593 |
|
|
يحيي : لأ . |
لقطة متوسطة
M .S. ليحيي ينظر لعمر
يمين كادر
قطع Cut
|
594 |
|
|
عمر : يحيي أنت حر . ماعنداكش أى
مشاكل مع البوليس . يعنى زيك زى أى مواطن عادى . |
لقطة متوسطة
M . S. لعمر
قطع Cut |
595 |
|
|
يحيي : ليه ؟ |
لقطة متوسطة
M . S. ليحيي
قطع Cut |
596 |
دخول موسيقى
( 32 ) |
|
عمر : شوف يايحيي , وإحنا قاعدين
بنكلم بعض دلوقتى . فيه كذا حاجة ها تحصل . أولاً الرجالة بتوعك
شافونى وأنا قاعد معاك لوحدنا من غير حراسة . ودى حاجة غريبة أزاى
أأمن على حياتى معاك !
تانى حاجة أنت عارف أنى لغيت أمر الحراسة الإعتقال . الخبر ده
هاينزل بكرة الصبح . تالت حاجة هاتقوم قوة مكافحة المخدرات بمهاجمة
كل أوكار كبار تجار الصنف . فيه عملية كنا بنوضب لها بقالنا تلات
شهور . أتبعنا فيها بأكبر كمية من المعلومات الصحيحة إلا أنت ..
أنت الوحيد اللى مش هايتهاجم , ماحدش هايلمسك . تقدر تقولى النبى
العادى هايفهم من كده آيه ! آه نسيت أقولك على حاجة تانية كل
اللى بيتعاونوا مع البوليس هايطلعوا بيلعبوا . إشاعة جامدة قوى .
إن أنت اللى أديتنى المعلومات اللى أدت للقبض على زمايلهم مش
كده وبس ياعم الإشاعة بتقول إنك هاتفضل تدينى معلومات جديدة كمان
بعد كده ... وطبعاً تمن التعاون ده معروف , العفو وغض البصر عن
نشاطاتك . فاهم ! هاه أنا هاأسيبك يايحيي بسَ تجار الصنف مش
هايسيبوك . هايقتلوك يايحيي . |
لقطة متوسطة
M . S. لعمر يتحرك
بالمقعد ناحية يحيي وتتحرك الكاميرا للداخل
Track in حتى يصبحا فى حجم لقطة متوسطة قريبة
M . Close up
ثم يخرج عمر من الكادر وينظر يحيي يمين كادر
مزج Dissolve
|
597 |
|
|
|
مشهد ( 89 )
نهار / خارجى داخل سيارة جيب
|
|
|
|
لقطة متوسطةM
.S. من داخل سيارة
جيب وتظهر سيارة يحيي أمامها
قطع Cut |
598 |
|
الحارس : مربوط وسايح دمه يابيه . |
لقطة كبيرة
L .S. للسيارة تقف أمام
منزل , وينزل يحيي وتتابعه الكاميرا شمالاً
Pan Left ومعه الحارس الذى
يصعد سلالم المنزل , ويعود الحارس وتتابعه الكاميرا يميناً
Pan Right حتى
يصل الى يحيي . ثم يجريا الى داخل المنزل وتتابعهما الكاميرا
شمالاً Pan Left
قطع Cut |
599 |
|
|
مشهد ( 90 )
نهار / داخلى منزل يحيي الريفى
|
|
|
يحيي :
على العربيات بسرعة . |
لقطة متوسطة
M .S. ليحيي من ظهره
وهو يتحرك داخل ممر فى المنزل . تتابعه الكاميرا
Pan Left حتى يصل الى رجل
مربوط قتيلاً على المقعد , ثم يخرج يحيي من يمين الكادر مع
الحارس
مزج Dissolve
|
600 |